Thursday, January 15, 2015

Prečítal som: The Power Of Habit, Charles Duhigg

Konečne sa mi podarilo prečítať aj túto knihu. Medzi rozčítanými sa nachádzala asi od novembra, kedy som sa dostal do polovice.

Kniha sa zaoberá o tom ako vyzerajú naše zvyky (habit, tj. nie kultúrne zvyky), aký majú na náš vplyv a čo vďaka nim kto dokázal. Príklady sa mi veľmi páčili, to najlepšie na knihe je, že vlastne nie je prvoplánovo motivačná. Až v prílohe sa trochu rieši ako by mala vyzerať naša práca so zvykmi, ale ktoré zvyky sú vhodné a ktoré menej vôbec nerieši.

Asi najlepšia časť pre mňa bola tá, ktorá hovorila o trénerovi amerického futbalu a zmene tímu, tak aby pracovala automaticky (na základe zvyku). Zaujímavá perlička bola o gambleroch, ktorí pri takmer-výhre prežívajú podobné pocity akoby vyhrali a preto vydržia hrať dlhšie, o viac peňazí, ...

No comments:

Post a Comment