Sunday, December 14, 2014

Prečítal som: Čistý kód, Robert C. Martin, 2009

Po dlhšej dobe som sa dostal k dočítaniu normálnej "odbornej" knihy, v štádiu rozčítanosti bola skoro dva roky. Ale podarilo sa.

Kniha síce sľubuje, že sa naučíte rozpoznávať dobrý kód od toho zlého, ale tomu snáď nikto neverí. V podstate len zopakuje (veľmi dobre) to, čo ste videli už snáď tisíckrát. Vzhľadom na to, že obsahuje veľké množstvo zdrojákov (Java), tak dostávate chuť opraviť nejaký svoj kód. V podstate všetko je použiteľné aj mimo Javy, len miestne špecifiká si musíte nájsť inde.

To, že v mojom kóde sú niektoré funkcie pridlhé viem už dávno (pylint), ale to že niektoré inline komentáre sú neaktuálne (hanba!) a že funkcia checkFoo() nastavuje zopár premenných som našiel až teraz. Zrejme by som to pri refaktorovaní našiel tak či tak, ale snáď si vďaka knihe budem dávať nabudúce väčší pozor.

No comments:

Post a Comment